Tuesday, December 27, 2011

Jelajah Pulau Selirong

 17 Disember 2011, operasi bermula pukul 7 malam. Capt Cikgu Rosli menjadi guide kali ini dengan menggunakan bot beliau dan terus bermalam di sana. beberapa member juga turut menyertai jelajah pulau selirong kali ini. antara nya, aku, rizam, ayai, jugol, daus, ejatt dan yang lain nya. pancing casting juga tidak di lupa kan selain menggunakan kaedah berumpan kan udang hidup, kerikan dan anjun. tapi malang nya cubaan di pulau selirong tidak berjaya. hanya beberapa strike saja.
 pukul 5.45 pagi. selepas menghabis kan sarapan. operasi pun terus di jalan kan dan menuju ke spot berikut nya, ke kapal karam. yang di percayai antara spot yang berpotensi. setiba sampai, pancing pun terus di beri umpan dan beberapa member sibuk menghayun kan lure masing masing. nasib baik kali ini, umpan daus di telan habis oleh GT seberat 2kg. dan di turuti jua umapn si rizam berjaya menaikkan seekor bebarahan. walau dalam keadaan mabuk. masih jua semangat kan memancing.
 tahniah daus, walaupun kondem dah inda betidur dan mabuk. hehe. naik jua GT. first lesen ni dan tahniah jua kepada rizam. wa caya lu bro. dan yang inda belurih atu, rilek saja. lauk alum mari. haha.
antara yang di perolehi menggunakan anjun kali ini.

No comments: